25.05 – 18.06.2011 Pärnu Kunstnike Maja (Nikolai 27)
Mare Tralla on üldiselt Eesti kaasaegses kunstis tuntud meediakunstnikuna, kelle videod, multimeediateosed ja fotod on ilmestanud arvukaid rahvusvaheliselt olulisi näitusi ja festivale, nagu ISEA, Gender Check, Transitland, jpt. Mingil juhul ei saa ilma temata ka Eesti suuremad soorolle käsitlevad kunstiprojektid, nagu näiteks preagu Tallinna Kunstihoones käimasolev Sõnastamata lood. Siiski pole ta kunagi olnud paadunud meediakunstnik, kelle loomingu nautimise ainsateks eeldusteks oleks kuvar ja hiir. Enamasti on ta suutnud kõrgtehnoloogiat ja klassikalist käsitööd osavasti miksida, peites interaktiivsust võimaldavad andurid ja lülitid näiteks kootud mõmmiku või lapitehnikas palli sisse. Sageli on ta käsitlenud ka tehnoloogia ja inimese suhteid täiesti tradistsioonilistes meediumites, maalides näiteks seeria portreid turvakaameratest. Ka käesolev, paljudele tema loomingu austajatele üllatusena tulnud akvarellinäitus on lihtne ja käeline kontrast ületehnologiseeritud elu- ja kunstikeskkonnale. Tralla peamine temaatika on aga siiski inimene ja tema suhted ühiskonnaga. Ta käsitleb seda peaaegu eranditult autoportreelises võtmes ja lähtudes isiklikust kogemusest, mis annab talle moraalse õiguse rääkida ühiskonna ja perekonna survest indiviidile, seda ilma käibetõdedesse ja trendidesse takerdumata. Käesoleval näitusel näeme akvarelle, mis kujutavad publiku lemmikteemat – alasti naist, kuid seda mitte tavapärasest heteroseksuaalse mehe vaatepunktist, vaid naise enda seisukohast. Seda nii otseses, visuaalses kui ka kaudses, kontseptuaalses mõttes. Mis on ilus ja kelle jaoks – see on arutluse all ka lapsepõlvepainajaid käsitlevas videos Paks laps, ilus laps!. Mare Tralla on lõpetanud EKA maaliosakonna ja kaitsnud magistrikraadi hüpermeedia alal Westminsteri ülikoolis Londonis. Lisakas arvukatele esinemistele nii rühma- kui isiknäitustel tegutseb ta ka kuraatori, õppejõu ja kirjutajana.